Tijdsbeheer als een pro

Een goed georganiseerde makelaar heeft een sterk besef van tijd, en hoe hij deze het best in kan delen. Sinds je als makelaar je eigen baas bent en zo veel mogelijk bereikbaar wilt zijn , kun je zonder uitstekende time-management skills zo projecten, klantrelaties en aanbiedingen uit het oog verliezen. De beste in het vak zijn dan ook geoefend in het erop nahouden van de volgende tijdsmanagementvaardigheden.


Stap voor stap

Veel werk verzetten betekend niet; zo veel mogelijk tegelijkertijd oppikken. Hoewel het idee vaak ambitieus is werkt het in de uitvoering enorm contraproductief. Afleidend werken is inefficiënt. Vermijd multitasking wanneer je kunt, omdat de toegevoegde stimulus je afleidt van de prioritaire taken. Volgens de American Psychological Association verlaagt multitasking naar verluidt de productiviteit met 40%.

Het verzenden van e-mails naar klanten, terwijl je een woning aan een andere klant laat zien, klinkt misschien als efficiëntie, maar je belemmert jezelf en de klant hiermee. Verschillende studies tonen aan dat multi-tasking ons ook vatbaar maakt voor het maken van meer fouten, jij en de klant zouden er beiden dus goed aan doen wanneer jij de volledige focus behoudt voor één onderwerp. Kwaliteit boven kwantiteit.

Het in stukken delen van je werk is een snelle manier om je werkschema te optimaliseren. Tijdsbeheer voor makelaars is eenvoudiger wanneer je een planning maakt om je op één project te concentreren. Dit zorgt ervoor dat je in dezelfde mindset blijft terwijl je jouw project voltooid. Één van de redenen waarom we uit onze productieve workflow vallen, is omdat we van het ene project naar het andere moeten schakelen.

Je kunt bijvoorbeeld overschakelen van het verzenden van e-mails naar het tonen van onroerend goed en vervolgens terug naar het verzenden van e-mails. Door je werk gedurende de dag in tijdsbestekken te verdelen, optimaliseer je waar je jouw tijd indeelt. Je kunt bijvoorbeeld de ochtend reserveren voor het tonen van onroerend goed en de middag voor het versturen van e-mails.

Delegeren zal je helpen je tijd beter te beheren door je planning vrij te maken van de beperkingen van repetitieve taken. Zo kun jij je concentreren op het belangrijke werk.

Gebruik je netwerk!
We denken al te graag dat we alles kunnen, maar de waarheid is: dat kunnen we niet. Soms moeten we om hulp vragen – en dat is oké!

Meer werk op je nemen dan je aankan, is een teken van dat je bedrijf groeit. Zulk momentum betekent vaak dat het tijd is om je team te laten groeien of externe partijen bij je aan te sluiten. Het is belangrijk dat jij kan focussen op waar jij echt goed in bent, en anderen laat doen waar zij goed in zijn. Er liggen veel voordelen in het outsourcen van zaken als administratie, inkomend telefoonverkeer of website optimalisatie.

Ook kan het delegeren van verantwoordelijkheden aan een ander bekwaam persoon meer tijd en een breder bereik opleveren. Als je bedrijf groeit, heb je meer banen in de vastgoedsector voor mensen die het extra werk wel kunnen gebruiken. Dit zal je netwerk laten groeien en je helpen meer klanten te sluiten

Copyright 2021 © All rights Reserved | SMART. Klantcontact